Monday, November 3, 2008

Summer Scent....Yeay

Salam again and keep on again...

Apa kabar semua? Alhamdulillah hari ini ...dah masuk hari ke-3 official summer....saya bersyukur dan terus bersyukur sebab masih berpeluang me'lihat' dan me'nikmati' alam yg 'indah' ini....

Saya nak minta maaf pd individu-individu yg telah saya 'lukai' dan telah di'lukai' ...maafkan saya kadang2 saya jugak tak lari dari membuat kesilapan dan kesalahan...saya sedaya upaya utk meng'minimise'kan kesalahan saya...tapi apekan daya saya...saya hanyalah hamba Allah yg lemah dan terlalu lemah....maka saya mohon ampun dan maaf pada semua individu yg telah saya lukai secara sengaja mahupun tak sengaja...tanpa saya sedar dan secara sedar...maafkan saya...

Firman Allah,

Katakanlah: "Hai hamba-hamba'Ku yang melampaui batas terhadap diri
mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya,
Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya, Dia-lah Yang Maha
Pengampun lagi Maha Penyayang.
"
(QS. Az-Zumar: 53)

Kesimpulan: Lebihkan 'Memberi', 'Memaafkan' dan 'Melupakan' daripada 'Memendam', 'Menerima', dan 'Mengingati'....kerana itu lebey baik dan akan membawa ketenteraman dan kebahagiaan pada semua...WaAllahualam...

Saya tinggalkan anda dgn sepotong hadith qudsi...

"Wahai hamba-hamba-Ku, sesungguhnya kalian melakukan dosa di malam hari, sedangkan Aku mengampuni semua dosa. Maka, mintalah kalian semua ampunan kepada-Ku, niscaya Aku
akan mengampuni kalian."

Sekian, Wassalam....

2 comments:

Anonymous said...

um umm..u orite?

ukj10 said...

okay2....hehehe...cuma nak minta maaf ye..jika ade salah dan terluka mana2 pihak...yeay...i can selalu buat 'silap'...huhuhu

 
Template by suckmylolly.com