Tuesday, November 4, 2008

Semendung...semendung2nya...Yeay

Salam to everyone....

Hope everyone is okay...inshaAllah (alhamdulillah syukur)...neway mendung? sebab matahari takde...mendung? perutku ber'bunyi' dgn kuat seperti ade nuclear bom yg meletup2 dan ade gunung berapi di dlmnya...ya Allah saya bersyukur...dan saya di'serang' ber'tubi2' oleh 'ALLERDONGS' istilah yg diberi oleh one of my frens (nama dirahsiakan)...hehehe...itulah ...sket jeh ujian yg Allah kasik..tapi melebey2 pulaks kan saya nih...apapun saya bersyukur dan masih bersyukur sbb saya masih berada di ats muka bumi ini...dan terus ber'khidmat' utk Nya...inshaAllah...


Kepada adek2 dan sahabat2 yg menduduki peperiksaan pada hari ini...all the best ye...doa banyak2...baca bismillah sebelum memulakan peperiksaan anda...semoga Allah permudahkan dan dimudahkan 'urusan' anda semua ye....inshaAllah...doa saya sentiasa bersama2 anda semua...

Ha..tak banyak yg saya nak citer hari nih..dan ke'mendung'an hari ini tidaklah bermakna 'semangat' saya jugak mendung..muuhahahahaha...saya sentiasa dan akan sentiasa 'cergas', dan 'aktif' malahan saya nak jadi proactive...inshaAllah bukan 'hyperactive' ye kawan2...hehehehe....

Apapun saya sedang 'menghitung' hari...hari bertemu dgn sahabat yg lama terpisah...hari bertemu dgn 'buah hati' tersayang si comey wan eiman danial...hari bertemu dgn ibu dan abah saya...dan paling saya geruni adelah...hari 'perpisahan' semua batch kami...uwaaaaaaaaaaaa....saya akui setiap pertemuan akan ade perpisahan kan2?? sbb itulah hukum alam ye...(hanafee,2008) again....

apapun point utama saya adelah (kesimpulan): hargai setiap detik anda bersama dgn rakan anda sebelum anda menyesal ye...luangkan ms bersama2 mereka dan buatlah apa2 yg patut bersama2 dgn mereka ye....semoga persahabatan anda dan sahabat anda berkekalan selama2nya...

maka oleh itu saya tinggalkan anda dgn sepotong hadith dalam (english ye)...variation sket...

Narrated Anas bin Malik:

Allah's Apostle said, "Do not hate one another, and do not be jealous of one another, and do not desert each other, and O, Allah's worshipers! Be brothers. Lo! It is not permissible for any Muslim to desert (not talk to) his brother (Muslim) for more than three days."

2 comments:

Anonymous said...

kak mumu, semoga cpat sembuh.. tu la makan lenkali bace bismillah k..

ukj10 said...

inshaAllah cik afira...hehehe..terima kasih...will take note on that after this...

 
Template by suckmylolly.com