Monday, November 10, 2008

Sekerdip mata...Yeay!!!

Salam as usual at the beginning....to everyone one...

Gejala sakit perut alhamdulillah dah okay sket...tapi skarang ade benda nak kongsi sket...saya teringat sgt2 dkt seseowg...iaitu cik aishah aziz...entry kali nih saya nak citer ttg dia...hehehe..hope she wouldn't mind it ye aishah.....dia seorg sahabat yg baik...kami kenal dan baik sebab satu 'usrah' masa 1st year dgn kak dayang..do u remembered that moment??? sgt2 best kan2??...i missed every single thing we did together2...dgn hamizah,dgn kak yana,kak yani (bakal bergelar ibu,tahniah kak), kak aida, kak hafillah, nabilah..dan beberapa owg lagi...hehehe...tibe2 saat2 nih teringat perkara2 yg kite buat...saya pernah panggil aishah nih 'tumirah' hahaha..sebab dia 'mcm owg gaji import dari indon' hahahaha...jgn marah ye aishah..i love u...haha...

Sekarang kami dah ber'sama' hampir 4 tahun...sekejap aje masa berlalu...selepas tahun 2008 apakah yg akan berlaku antara saya dan dia??? masih dlm persoalan...namun saya selalu doakan yg terbaik buat dirinya...jauh di mata dekat di hati ye...(pls jgn menangis ye baca entry nih)..saya cuma nak nyatakan penghargaan yg tak terkira kepada si dia yg bernama Aishah Aziz,tuan empunya badan semanis nama yg diberi padanya..simple dan sedap..tambahan pula namanya sama seperti nama isteri Rasulullah S.A.W ...u are the best!!!! rasa mcm susah benor nak berpisah dgn dia...ingatan saya jugak masih terniang2 lagi...masa last year nyer incident (2007)...masa tuh dia hantar saya dkt airport..on 16th november 2007...saya ingat exact date tuh...saya dan laily dan beberapa junior lagi nak pulang ke malaysia (cuti summer)...kebetulan dia tak balik malaysia sebab nak grad...hehehe..masa kami dah nak masuk balai berlepas...dialah owg last saya nak salam, cium dan peluk...tibe2 tersirap darah saya bile saya menghampirinya...saya berkata,'aishah ko jgn nagis tau...aku dah nak balik nih...maybe kite dah tak jumpe lagi lepas nih....'lebey kurang mcm tuhlah saya ckp,hehehe..then masa kami bersalaman...terburai airmata kedua2 sahabat nih...hehehe..lawak okay...sebab semua owg tgk dan cube tenangkan kedua2nya...saat ittew saya rs sgt2 sedey dn saya sempat berdoa pada Allah...agar temukan lagi antara hambaMu yg lemah ini dgn sahabatku,aishah, di masa hadapan...dan ku berharap dia mendapat ke'bahagia'an di dunia dan di akhirat (jika ini pertemuan dan perpisahan yg terakhir)...

Then kami berpisah selepas mendapat 'panggilan' dari kaunter perlepasan utk proceed ke departure gate...wah berat rasa hati nak meninggalkan si 'dia'...sepanjang hari ittew hati saya sgt2lah sayu...terkenangkan kisah2 kami bersama..sebab saya takot ke'hilangan'nya namun saya yakin jodoh pertemuan semuanya ditanganNya...dan kami mungkin takkan berjumpa lagi selepas perpisahan ini...namun dgn kuasa Allah juga-syukur tak terhingga...kami bertemu lagi utk menghabiskan masa2 bersama2 selama setahun iaitu pada tahun ini 2008..hehehe...apapun saya nak ucapkan ribuan terima kasih kepada sahabat saya ini...terima kasih ye aishah....for always be there for me and others as well...hehehe...u are such a wonderful gurls and a 'gift' from Allah to everyone who stays besides u...hehehe..kite kongsi semua benda suka dan duka...dan saya takkan melupakan setiap detik kite bersama ye, aishah...nanti dah beranak pinak ...dan bercucu, bercicit pun inshaAllah saya harap kite tetap menjadi sahabat di dunia dan di akhirat ye....terima kasih=) sobs2..sebab sukar nak ucapkan 'selamat tinggal pada dia'....huhuhuhu...=( dan saya amek kesempatan ini nak minta maaf jika saya ade menguris perasaannya secara segaja atau tidak sengaja...dan halalkan makan minum saya ye....

Masa berbuka yum2(pavillion,2008)..i will never forget the moment we spent together2


Sebuah Pertemuan - UNIC
Sekian dahulu dari saya....terimalah sepotong ayat Al-Quran utk renungan bersama2..

"O the one in complete rest and satisfaction! Come back to your Lord - well pleased (yourself) and well-pleasing (unto Him)! Enter you then among My (honored) servants, and enter you My Paradise." (89:27-30)

Wassalam....

p/s: pada sesiapa yg terasa hati saya mohon ampun dan maaf...inshaAllah akan ade 'entry2' lain selepas ini...hehehe..jgn kecil hati ye...saya menulis secara kebetulan...selepas mem'browse' gambar2 semasa berbuka puasa..hehehe

12 comments:

Anonymous said...

sedey jugak.. sobs.. aishah nti kite date selalu yer lps balik msia.. kite kaco ila ari2.. die da kije, die leh belanje kite

kak mumu, pasni xjumpe kak mumu da.. sedey nyer.. jgn lupekan ira tau.. ira sedey btol2 ni, tgh mengalir air mata gi nih.. sobs

ukj10 said...

lorh....sabar2..sabar kan sebahagian dari iman...hehehe..takde niat pun...tibe2 terbrowse gambar kami amek masa berbuka..then saje2 jeh nak 'up' sket saham akak sowg nih...hahaha..then teringat peristiwa dkt airport..thats funny okay...hehehe..nanti time story telling ira laks ye...soon inshaAllah...tgh collect2 idea nak menulis nih...jgn merajuks dan sedey ye...special entry for u too dearie

^^, said...

erm....speechless..kiki.

thanks mumu, terasa diri di-appreciate sungguh.

bile igt balik cite epot, malu gak la hehe.

thanks to u too, for being such a great friend.

love u too! muahss muahss..

(ok nak sambung nangis)

Anonymous said...

waaaaaaahhh.. best nye..
aishah mesti sebaldi dah kuar air mata ni kan... mu, ak pun nk sedih gak..=(

Anonymous said...

ummu...sungguh sweet n menyedihkan entry ummu kali nih...berjaye membuatkan saye menitiskan air mata...rindunyerrrrrrrr kat korg...uwaaaaaaaaaaaaaa...sobs2

Anonymous said...

sungguh sayu....bleh bwat drama filem sempena aidilfitri...lepas ni ummu kene bwat entry utk sume member2 ummu kat chch! hehe..

Allah ada berfirman yang Allah jadikan kita ini utk berkenal-kelana antara satu sama lain dan sentiasa mengingati antara satu sama lain...alahmdulillah anda telah melaksanakan 'amanah' itu..teruskan usaha...

ila dan ira..menagis lah kamu sepuas puas nya...hehe sedey2...

Anonymous said...

eh esah bukan duduk sebelah umah? makan dinner sekali setiap hari? hehehe

Anonymous said...

ummu is sooo sweet! sweet-ness sgt! mcm domyouji and makino *tak pepasal* hahahaha...

anyway, wut u wrote is true..esah is a true friend..alia rindu sgt kat dier..she always be there for u no matter wut..eventhough i think i havent been a real good friend to her..but she always there for me..

esah lar tempat me meronggeng dalam bilik tatkala hatiku berkecamuk..esah lar yang rajin kejut me semayang subuh (or is it the other way round :P)..esah lar yang rajin explain subject finance to me..esah lar teman yang leh poyo bersama (remember the day ur camcoder smpai? sumpah dua dua pon jakun)..

there's soo many memories with esah..from interview petronas (same team!) to kdu to canterbury..wahh..long journay babe!

if i write any longer, it will be longer than ummu's blog..so better stop here..thanks esah for being a good friend to me..u'll always be that 'anak uncle aziz' in my family..lol

xoxo,
alia

^^, said...

alia: haha...thanks alia for the compliment..sgt terharu..maybe some tu awak exaggerate kot haha. u are a great friend tu (which kalau sy list pun akan pjg dari blog ummu)

and yes, u'll always be the 'wati anak sedara uncle matnor' haha.

Anonymous said...

alia punye komen bole buat entry blog ok! hehehe no offense al,i mmg ske cari pasal ngan u.ngeh2.

saye pon miss sume org.or shud i fokus on u esah sbb entry ni utk ko kan?aku nk singstar ngan ko esah.lagu apetah kite dok menggile meroyan tuh? cant touch this! rapper seyy ;)

^^, said...

fizz: aku baru balik dr prektis singstar. cepat la mai, kang time ko sampai kitorg sume dah habis suara pulak.ahhaha..

ice, ice bebeh...

Anonymous said...

fizz..awak mmg suker cari hal dgn me!!!! dulu ape ek ygn me slalu merajuk ngan u tuh...kepala me besar ek? lupe dah..sure u ingt...

 
Template by suckmylolly.com