Sunday, November 2, 2008

Secerah Pawana dan Matahari....Yeay

Salam semua dan selamat pagi...

Buat mr. sunshine... terima kasih (alhamdulillah anda kembali memancarkan 'cahaya')...


How are u?? Ni How Ma?? hehehe...ari nih tukar sket cara tanya kabar...(english dan mandarin tuh..muhahahahaha)...saya harap ari nih semua ceria dan sehat ye...ingat pesan saya...mulakan hari anda dgn sekuntum senyuman yg paling manis...inshaAllah anda akan berasa anda adlh owg yg paling bahagia skali...hahaha...saya juga doakan semua 'in a good' mood ye...hehehe...ameen

Neway kan, lagi beberapa hari jeh lagi kami (4th year-Engineering) akan menamatkan sesi 'pembelajaran dan persekolahan' kami...mungkin ade dikalangan kami yg akan pulang berkerja dan ade yg akan menyambung pelajaran ke peringkat seterusnya, ade jugak yg nak bertunang dan ade jugak yg nak kawen nih (saya doakan anda berbahagia di dunia dan di akhirat,ye..taknak jemput saya gi kenduri korg ke...hehehe=b)...tapi yg pasti...'kami' semua akan berpisah dgn hala tujuan masing2...yg mempunyai misi dan visi yg tersendiri gitu...ewah....hahaha..apapun saya ingin meng'wish'kan kawan2 saya dan adek2 saya..kakak2 medic ke tak medic ke yg seniorlah (yeay kami terasa muda sket dari korg-jgn marah ye...nanti lagi tua karang)...abg2 senior ini termasuk bdk2 medic jugak...semoga berjaya dlm semua bidang,hala tuju dan apepun yg anda bakal buat selepas ini...teruskan perjuangan anda sehingga ke titisan yg terakhirnyer....never ever give it up till the end...even kalo dah end pun..jika ade peluang..rebutlah peluang itu sebelum ia berlalu dan membuatkan anda semua berasa 'kesal' dan 'menyesal' di kemudian hari...

So saya rasa semua dah 'pasti' dan 'tahu' apa yg bakal anda buat lepas nih...wah kongsi2lah dgn saya ye bila anda nak mendirikan masjid ke? dah ade cahaya mata ke? nak sambung belajar ke? nak travel ke? nak buat haji ke? ape2lah lepas nih....we are frens forever and ever kan..so kirim2kanlah berita gembira dan kurang 'gembira' pada saya dari semasa ke semasa...inshaAllah saya akan cuba penuhi jemputan ke...ape2lah yg berkaitan ye...dan saya sekali lagi berdoa agar mudah dan Allah permudahkan semua urusan kite...ameen...
bagus tau berdoa pagi2 nih...owg tua2 kata banyak berkat kalo kite mulakan hari kite dgn benda2 yg baik seperti berdoa dan bgn awal (termasuklah tak tido lepas subuh ye)...ittew owg tua2 yg ckp...bukan saya...saya quote jeh...muahhaahha...pepun..be proactive dan productive ye....

Kesimpulannya: Jangan lupe kawan2 ye bile dah ber'jaya' nanti ye...kirim2kanlah berita semasa anda dgn kawan2 yg rapat ke tak rapat ke...sebab persahabatan tak pernah putus sampai bile2...di dunia mahupun di akhirat...dan doakanlah kebahagiaan dan ape2 pun yg bawa kebaikan owg lain sebab doa itu sesuatu yg digalakkan dlm (Islam)...ye...

dan saya tinggalkan anda dgn se'buah' cerita....

Orang berkata, "Langit selalu berduka dan mendung."
Tapi aku berkata, "Tersenyumlah, cukuplah duka cita di langit sana."
Orang berkata, "Masa muda telah berlalu dariku."
Tapi aku berkata, "Tersenyumlah, bersedih menyesali masa muda tak
kan pernah mengembalikannya"
Orang berkata, "Langitku yang ada di dalam jiwa telah membuatku
merana dan berduka.
Janji-janji telah mengkhianatiku ketika kalbu telah menguasainya.
Bagaimana mungkin jiwaku sanggup mengembangkan senyum
manisnya
Maka akupun berkata,"Tersenyum dan berdendanglah,
kala kau membandingkan semua umurmu kan habis untuk merasakan
sakitnya.


wassalam

4 comments:

^^, said...

Bile sendiri, hatiku seperti langit diliputi kabus..

Ahaks. Selamat hari ahad!!!

:) :) :)

ukj10 said...

amboi2....cik kak....hehehe..dah siap dah anda nyer project...selamat hari ahad jugaks ye...keep up to date ye watever news u have yer.......hahahaha...muah2

Anonymous said...

tapi aku berkata, "tidak mengapalah jika langit dikabusi duka ari ini.. semoga ia pantas berarak lalu, dan kebahagiaan muncul bersama mentari pagi esok dan selamanya"

ps: angin sampaikan salam rinduku padanya.. hoho

ukj10 said...

amboi2...cik afie...angin sampaikan rinduku padanya...huh??? dia tak baca my blog ye cik afie..so angin tak sampai..hahahaha

 
Template by suckmylolly.com