Sunday, November 9, 2008

Selepas Paper ke-3...

Salam to every single person in this 'world',

Hahaha...saya memang suka gelaks ye...sebab gelaks membuat saya gembira dan sentiasa 'ceria'...(tapi owg ckplah..bukan saya ckp...muka saya garang...)maybe betul...tapi owg ckp gaks ...tak kenal maka tak 'cinta'...amboi2 ckp pasal 'cinta2' nih...saje baru jeh dpt tau sowg lagi kawan saya nih baru berjinak2 dlm dunia per'cinta'an (saya doakan jodoh mereka berkekalan ye..nanti nak buat 'kenduri' jgnlah lupakan saya ye..)...hehehe..kami dah kawan lama dah...tapi baru hari nih dan saat nih baru saya tau dia dah 'taken'....what a pathetic friend am i (mcm tak amek tau jeh pasal kawan...actually i do care in my own ways)...hehehe...

okay skarang kite move on to our topic..iaitu berkenaan peperiksaan yg baru saya duduki sebentar tadi (beberapa jams yg lepas-past tense/lepas tegang kot (BM)...rosak2 bahasa)...hehehe..paper computer control and instrumentation (ENME433..my 'favourite' subject..hohoho)..FYI smlm (sebab dah pagi dah...): hari sedunia peperiksaan control di university canterbury bagi course/major engineering yg offer course control contohnyer: ENME433, electrical tak sure...dan ENME333 (Control Theory)...hehehe..wah tibe2 rasa bestlah bile tau sumer yg 'seat' for the exam adelah dari 'kumpulan' yg sama...hahaha...=) hehehe..hari semalam?? bagaimana keadaan saya sebelum masuk dewan peperiksaan?? cuakness of coz...tak dpt dibendung lagik..memang terpancar muka saya yg sgt2lah 'cuak' hehehe..dan sedikit riso..sebab lecturer dia memang baik..tapi ade kemungkinan dia leh tanya soalan yg 'pelik2' hahaha maksud 'pelik' disini adelah: dia tanya benda yg saya tak coverlah masa saya buat revision...sebab saya study pun dlm masa tak sampai 48jams (dan masa utk siapkan 'kertas menipu')..which is not sufficient enough for 7 weeksnyer course...nasib baiklah saya ade menghadiri kelas terakhir beliau yg sgt2lah membantu saya menjawab dgn baik tadi...alhamdulillah...hahaha kepada kawan saya yg sowg lagi tuh yg saya mentioned nama dia (rujuk pada entry bawah drpd entry 'silence doesn't mean anything???') kuar awal tew...dlm 45 minits awal dari masa tamat peperiksaan..mantap kan? saya betul2 meng'utilise'd masa yg diberi iaitu selama 3 jams utk menyiapkan dan menyelesaikan semua soalan2 yg diberi...hahaha=D...

oklah saya nak tido dulu...esok ade 'agenda' lain laks ...and i have one more paper to go after this which is on 11th of november 2008 and just can't wait to 'finish' it and get 'free'....yahoooooo!!!!
seperti yg saya nyatakan dari entry2 sebelum ni...saya nak amek gambar setiap kali sebelum saya masuk dewan peperiksaan..dan kali nih berjaya jugaks..hehehe...dan inilah hasilnya...


Version One: Okay dari last one kan???

Version Two: ter'paksa' senyum cover 'cuakness'...

Okay ye kawan2...ittew jeh sempat yg saya citer utk malam nih....selamat malam buat semua...have a good rest..because esok nak mulakkan hari baru dgn 'senyuman' dan 'semangat' yg baru.....inshaAllah...so long from me now...chow cincau...

saya tinggalkan anda dgn sepotong hadith:

Narrated Ibn 'Abbas: The Prophet said, "One who takes back his gift (which he has already given) is like a dog that swallows its vomit."

Kesimpulannya: jgnlah amek balik ye jika anda dah kasik dkt owg ittew..anggap jeh mcm anda 'beli' barang then 'gune' brg ittew..ye...so memang takleh dah nak 'amek' balik kan? sebab kite dah pun meng'guna'kannya...sekian...renung2kanlah...(simple but too 'complex' maybe??)

wassalam


3 comments:

cik yaya said...

too complex la kesimpulan tu..haha..kasi contoh yg simple bleh..?

Anonymous said...

ha...nih baru betul senyum..hari tuh tak senyum..hari tu speerti smirk sahaje..hehehhe..bagus2...hari selase nih sengih leboor sket lagik..hokayy..ummu, ngantok la..belaja tak habes lagik nih,haruskah aku join lely tido..tapi die stay mlm tadik..aku tido!

ukj10 said...

muhahahaah...
thanks bebeh...

yati: hehehe dah 'besar' dan 'matang' kan dah leh mengundi dah...kena pikir maksud yg tersirat tuh...okay hint: jgn ngukit jeh benda yg kite dah 'buat' dan 'beri' pada owg lain...hehehe...peace..

ana: u shud run 100m rite now...takpe ko dah nak merdeka dah esok ye...selamat hari ke'merdeka'an utk degree..yeay...ana dah nak habis dah yeay...tgk aku yg semangat...pepun...gi belajar...ngantoks tuh mindset engko ajor...hahaha=) all the best ana tan....!!!!!!! berusahalahhhhhh

 
Template by suckmylolly.com